لوگو ابرستان
آخرین مطالب
پردازش ابری چیست ؟

مقدمه

برای درک بهتر موضوع قبل از اینکه بخواهیم حسابداری ابری را توضیح دهیم، پردازش ابری را شرح می دهیم. پردازش ابری واژه ای است که به مدلی از پردازش های شبکه ای اشاره می کند، مدلی که در آن برنامه ها و نرم افزارها بر روی مجموعه ای از سرورهای متصل به یکدیگر در اینترنت به جای یک سرور یا کامپیوتر محلی، پردازش و اجرا می شوند. سپس با تعریف انواع خدماتی که بصورت پردازش ابری ارائه می شود به معرفی مدل  SaaS یا ارائه نرم افزار به‌عنوان خدمت می پردازیم تا بتوانیم درک بهتری را از اینکه می گوییم ابرستان یک نرم افزار حسابداری ابری است داشته باشیم.

پردازش ابری چیست ؟

پردازش ابری (Cloud Computing) به معنی این است که محاسبات پیچیده و پرهزینه فعالیت های روزمره تان را با هزینه های بسیار ناچیز از بسترهای ارائه خدمت  اینترنتی دریافت کنید.  این خدمات شامل ذخیره‌سازی داده‌ها، پردازش، و مدیریت اطلاعات به‌صورت آنلاین می‌باشد. به‌جای اینکه مجبور باشید هزینه های گزافی را برای تهیه سرور های محلی یا کامپیوترهای شخصی متحمل شوید،  می‌توانبد از منابع و خدمات ابری بهره‌برداری کنید.

 ویژگی‌های اصلی پردازش ابری:

۱.حداکثر سازی دسترس‌پذیری : کاربران می‌توانند به خدمات و داده‌های خود از هر جایی که اینترنت وجود دارد، دسترسی داشته باشند.
۲. مقیاس‌پذیری: کاربران می‌توانند در هر لحظه ای که نیاز داشته با شند و بر اساس نیاز خود منابع مورد نظر را افزایش یا کاهش دهند.
۳. کاهش هزینه‌ها: با توجه به عدم نیاز به سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار و نرم‌افزارهای  هزینه های فعالیت های مربوطه به شدت کاهش می یابد.
۴. مدیریت آسان: خدمات ابری معمولاً به‌صورت خودکار مدیریت می‌شوند و نیاز به نگهداری توسط نیروی انسانی و  خدمات حضوری در محل مشتری را ندارند.

 انواع خدمات پردازش ابری:

۱. زیرساخت به‌عنوان خدمت IaaS: ارائه زیرساخت‌های محاسباتی (مانند سرورها و ذخیره‌سازی) به‌صورت ابری.
۲.پلتفرم به‌عنوان خدمت PaaS: ارائه پلتفرم‌های توسعه نرم‌افزار به‌صورت ابری.
۳.نرم‌افزار به‌عنوان خدمت SaaS: ارائه نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی از طریق اینترنت.

پردازش ابری به کسب‌وکارها و کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی و به‌صرفه‌تر از فناوری‌های نوین بهره‌برداری کنند.

نرم افزار به‌‎عنوان خدمت SaaS

SaaS یا نرم‌افزار به‌عنوان خدمت (Software as a Service) مدلی از ارائه نرم‌افزار است که در آن کاربران می‌توانند به جای نصب و نگهداری نرم‌افزار بر روی دستگاه‌های خود، به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند. این مدل به‌طور فزاینده‌ای در کسب‌وکارها و بین کاربران فردی محبوب شده است.

همان  ویژگی های را که در بخش قبل برای پردازش ابری نام بردیم برای نرم افزارهای ابری نیز وجود دارد. به عبارت دیگر امروزه با استفاده از این فناوری دیگر نیازی نیست کسب و کارها برای مکانیزه کردن فعالیت هایشان حتما اقدام به خرید تجهیزات سخت افزاری  و نرم افزاری گران قیمت و نگهداری آنها در محل خود نمایند.

در این مدل ارائه نرم افزار، همه نیازمندی های مشتریان در قالب یک راهکار یکپارچه زیرساختی، سخت افزاری و نرم افزاری به‌صورت یک سرویس و خدمت تبدیل شده است و کاربر برای استفاده از این نوع نرم افزارها دیگر نیازی به خرید، نصب و راه اندازی نرم افزار ندارند.

این مدل استفاده از نرم افزارها بسیار متداول است و به قدری کاربران با آنها آشنا هستند که گاهی یادشان می رود در حال استفاده از نرم افزار هستند! بعنوان مثال به موراد ذیل دقت کنید.

مثال هایی از نرم افزارهای SaaS یا ارائه نرم افزار بصورت خدمت:

  •  Gmail: سرویس ایمیل از گوگل
  •  Microsoft 365: مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای اداری مانند Word و Excel که به‌صورت آنلاین قابل دسترسی است.
  • نرم افزار حسابداری ابرستان : مجموعه ای از نرم افزارهای مورد نیاز کسب وکار مانند خرید، فروش، دریافت، پرداخت، انبار، تولید و  …. است.
  • نرم افزارهای بانکی
  • فضاهای اشتراکی فایلهای صوتی و تصویری مانند آپارات و …

مدل SaaS به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به‌راحتی نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را بدون نیاز به زیرساخت‌های پیچیده و هزینه‌های اضافی تحت وب استفاده کنند.

مزیت حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط چیست؟

 صاحبان کسب و کار می توانند در هر زمانی و از هر مکانی به داده های خود دسترسی داشته باشند. صاحبان کسب و کارها همواره در حال حرکت بوده و امروزه بطور چشمگیری از تبلت ها و گوشی های هوشمند خود برای دسترسی به آخرین اطلاعات مالی خودشان بهره می برند. آنها می توانند با استفاده از این نرم افزار حسابداری به راحتی در طی مدت ۲۴ ساعت هر روز هفته چه در محل کار، چه در ماموریت های کاری و چه در منزل و یا در سفر به مانده های حساب مشتریان، فاکتورهای خرید و فروش، موجوی نقدینگی و ترازهای مالی کسب و کار خود دسترسی داشته باشند. کافی است یک اتصال اینترنتی داشته باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی این امکان حتی در روستاهای دور افتاده نیز به راحتی و با کمترین هزینه در دسترس است.

کاهش هزینه های خرید لایسنس نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای حسابداری سنتی

در حسابداری ابری دیگر نیاز به خرید و نصب هیچ نرم افزاری ندارید. به روز رسانی نرم افزارها بطور اتوماتیک و بدون نیاز به کار و نیروی انسانی بر روی سیستم انجام می شوند.

در این روش دیگر صاحبان کسب و کار به مفاهیم پیچیده و فنی برای نصب و به روز رسانی روبرو نبوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت هزینه بابت پشتیبانی و دریافت خدمات نرم افزاری و اعزام نیروی کارشناسی نخواهند داشت. علاوه بر صرفه جویی در هزینه های فوق، می توانند با تمرکز بر روی کسب و کار خود به فعالیت های اصلی خود بپردازند.

پردازش ابری امن است.

معمولا کسب و کارهای کوچک نه تنها امکانات لازم را برای محافظت از داده های خود ندارند بلکه از پس هزینه های بالای آن مانند خرید فایروال، آنتی ویروس ها و سیستم های پشتیبان گیری اطلاعات نیز به راحتی بر نمی آیند. در حالیکه نرم افزارهای حسابداری ابری و آنلاین مانند ابرستان، امنیت اطلاعات را در حد بالای استانداردها رعایت می کنند.

پشتیبان گیری از اطلاعات در فواصل زمانی مشخص انجام می شود. آسیب پذیری سرور ها همواره مانیتور شده و با اقدامات مناسب به روز رسانی شده و داده ها از طریق رمزگذاری محافظت می شوند. نرم افزارهای حسابداری ابری و آنلاین با خدمات دیگر مورد نیاز کسب و کار ها یکپارچه شده اند.

ما در حسابداری ابری و آنلاین ابرستان با یکپارچه سازی سرویس های ارسال ایمیل، پیامک، فاکس خدمات متعدد را در قالب یک سرویس یکپارچه در اختیار کسب و کارها قرار می دهیم. صاحبان کسب وکار می توانند به راحتی پس از صدور فاکتور تنها با یک کلیک و نسبت به ارسال فاکتور برای طرف حساب خود اقدام نمایند.

این کار به راحتی از طریق ارتباط مستقیم و اتوماتیک بین سیستم ها و نرم افزارهای مختلف اینترنتی انجام می شود. حسابداری با پردازش ابری مفهوم کار تیمی را محقق می سازد. حسابداری ابری این امکان را می دهد که هم صاحبان کسب و کارها هم حسابداران و هم طرف های حساب از طریق یک سیستم و در آن واحد و همزمان به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند و هر یک نقش خود را در قبال تکمیل و تایید اطلاعات حساب ایفا نمایند.

 

شما می توانید ۱۴ روز کاملا رایگان از امکانات نرم افزار حسابداری ابری و آنلاین ابرستان استفاده نمایید.

نظرات
ما را دنبال کنید...