فیلم آموزش نرم افزار حسابداری ابرستان

فیلم های آموزشی حسابداری ابرستان

امروزه بخش عمده ای از آموزش ها از طریق نمایش ویدیو و فیلم های آموزشی ارائه می گردد. ما در ابرستان در کنار تولید و ارائه محتوی آموزشی برخط در راستای افزایش سهولت استفاده کاربران از این نرم افزار جامع حسابداری اقدام به تهیه فیلم های آموزشی نیز نموده ایم.

شما می توانید با مشاهده این فیلم های آموزشی و در هر زمان از شبانه روز که وقت مناسبی داشته باشید، نحوه استفاده صحیح از نرم افزار را آموزش ببنید . همچنین  در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از بخش آموزش آنلاین ابرستان که حاوی صدها صفحه و مطلب آموزشی است نیز بهره ببرید.

لازم به ذکر است این آموزش ها توسط  سجاد اسکندریان مدرس برتر دوره های آموزشی ابرستان تهیه و ارائه شده است که به زبانی شیوا و ساده شما را در استفاده راحت تر و سریع تر از این نرم افزار جامع و کاربردی یاری خواهد رساند.

شروع کار با ابرستان

تقریبا تمامی نرم افزارهای حسابداری برای شروع و استفاده نیاز به راه اندازی اولیه دارند. ابرستان یک نرم افزار حسابداری ابری است که نیاز به راه اندازی نداشته و به محض ورود به آن می توانید از کلیه امکانات آن استفاده کنید.

با توجه به اینکه فعالیت تامین کالا/خدمت (خرید) و فروش آن به مشتریان اصلی ترین بخش هر کسب و کار است؛ برای شروع بکار در نرم افزار حسابداری جامع ابرستان، تمامی فعالیت های لازم برای ارائه و فروش آن به مشتریان این ویدئو آموزش داده می شود.

اطلاعات بیشتر: شروع بکار استفاده از نرم افزار حسابداری ابرستان

در این ویدیو نیازمندی های اولیه از تعریف و ورد اطلاعات کالا یا خدمت تا نحوه تامین موجودی آن و نحوه صدور فاکتور و تسویه آن با مشتری بصورت خلاصه ارائه  شده است.

 

نحوه تعریف کالا و خدمات

تعریف تک به تک کالاها برای کسب و کارهایی که دارای لیست و تنوع کالاهای زیادی هستند امری دشوار و طاقت فرسا است. معمولا این نوع کسب و کارها فهرست کالاهای خود را در قالب و فرمت اکسل دارند. امکان ورود اطلاعات مشخصات کالا ها از طریق فایل اکسل روشی سریع برای ورود یکجا صدها نوع کالا در نرم افزار حسابداری ابرستان است. 

در این ویدئو ( روبرو) نحوه Import یا ورود یکجا اطلاعات کالاها آموزش داده شده است.

اطلاعات بیشتر:  ورود کالا ، لیست قیمت،  ویرایش لیست قیمت، لیست تخفیف

پایه و اساس بخش بازارگانی در نرم افزار حسابداری جامع ابرستان، کالا ها و خدمات یک کسب و کار است. تعریف کالا و مشخصات آن از قبیل عنوان، قیمت، واحد کالا، واحد بسته بندی و … پیش نیاز صدور فاکتور در ابرستان است.

در این ویدئو آموزشی (روبرو) با نحوه تعریف کالاها، گروه بندی آنها و همچنین تعریف واحد کالا و بسته بندی آنها آشنا می شوید.

اطلاعات بیشتر : واحد کالا، تعریف کالا، گروه بندی کالا، ویرایش کالا

 

نحوه تعریف طرف حساب ها ( تامین کنندگان ، مشتریان )

همانند کالا و خدمات، طرف حساب های یک کسب و کار معولا زیاد هستند. امکان ورود همزمان و یکجا مشخصات اشخاص از طریق فایل اکسل در نرم افزار حسابداری ابرستان مهیا شده است.

با کمک ویدئو آموزشی نحوه ورود اطلاعات طرف حساب ها به سرعت نرم افزار را برای ثبت و نگهداری اطلاعات مشتریان و طرف حساب ها آماده کنید.

اطلاعات بیشتر: گروه اشخاص، طرف حساب،  ورود از اکسل

بطور کلی حسابداری وظیفه نگهداری حساب و کتاب طرف های حساب یک  کسب و کار است. بخشی از طرف حساب های یک کسب و کار تامین کنندگان کالاها یا خدمات آن هستند و بخش دیگری از آن ها خریداران و مشتریان آن کسب وکار هستند. علاوه بر این دو دسته اصلی سایر ذینفعان یک کسب و کار همانند دارایی، تامین اجتماعی، شهرداری، اداره کار، اداره بهداشت، اتحادیه و …. هستند. 

در این ویدئو نحوه تعریف این اشخاص و گروه بندی آنها آموزش داده شده است.

سایر فیلم های آموزشی

حسابداری تولیدی

نحوه مدیریت و حسابداری تولیدی شامل : نحوه تعریف فرمول ساخت، ثبت سفارشات تولید و تکمیل و تحویل کالای تولیدی به مشتری 

افزونه ووکامرس

نحوه نصب افزونه حسابداری در ووکامرس، تنظیمات اولیه اتصال، انتقال فاکتورها به ابرستان و …

صورتحساب خرید

نحوه سفارش و تامین موجودی کالا، صدور فاکتور خرید، تسویه حساب با تامین کننده کالا و ….

فاکتور فروش

دریافت سفارش فروش، فروش کالا، صدور فاکتور فروش، تعیین سررسید، دریافت وجه از مشتری، تسویه فاکتور و ….

تغییر لوگو، اندازه فاکتور، انتخاب مقادیر فاکتور، تنظیم شروع شماره فاکتور، ارتباط با سامانه پرداخت آنلاین آیدی پی و …..

کدینگ و سرفصل

تعریف و مدیریت سرفصل های گروه، حساب کل، معین و تفصیلی حساب ها 

سند حسابداری

ثبت سند دستی، سند افتتاحیه

دریافت و پرداخت

ثبت دریافت، ثبت پرداخت

مدیریت چک

چک های دریافتی، چک های پرداختی

انبارداری

رسید انبار ، حواله انبار

نحوه پشتیبانی و راه اندازی کسب و کار جدید در ابرستان

نحوه پشتیبانی در ابرستان

 

 

تعریف کسب و کار جدید در ابرستان