پیش نیازها تعریف کالا در حسابداری

راهنمای جامع ( نحوه دسترسی ، استفاده و نتایج حاصل )

جهت تعریف یک کالا یا یک خدمت جدید از منوی اصلی نرم‌ افزار حسابداری آنلاین ابرستان قسمت کالا/خدمات در برابر عبارت کالا/خدمت بر روی علامت (+) کلیک می‌نماییم.

 صفحه پیش رو امکان تعریف یک کالا در حسابداری را به کاربر می‌دهد. در قسمت بالایی صفحه مطابق شکل زیر یک کد چهار رقمی (1) برای کالا در نظر می‌گیریم که این کد می‌تواند کدی باشد که سیستم به صورت پیش‌فرض تعیین نموده و یا این‌که کاربر به انتخاب خود این کد را وارد نماید. همچنین می‌توان بارکد (2)، نام کالا و یا خدمت(3)، گروه‌بندی کالا (4) که از پیش تعریف شده، نام لاتین(5)، نقطه سفارش(6) و واحد کالا(7) را تعیین نمود. (از میان مواردفوق کد و نام کالا الزامی هستند که بالا علامت ستاره قرمزرنگ مشخص شده اند)

تعریف کالا در حسابداری

مطابق تصویر زیر در قسمت پایین صفحه کالا و یا خدمت از هم مجزا شده‌اند (8). با کلیک بر روی نام هر کدام اطلاعات مورد نیاز کالا یا خدمت را وارد می‌نماییم.

نرم افزار حسابداری آنلاین

مطابق تصویر فوق جهت کالا می توان قیمت خرید(9) ، عنوان در فاکتور خرید(10)، قیمت فروش (11)، عنوان در فاکتور فروش(12) و توضیحات مرتبط با کالا (13) که در فاکتورها در قسمت شرح نمایش داده می شود، همچنین ویژگی‌های مربوط به مدل کالا(14) را وارد نمود. در قسمت سمت چپ تصویر امکان اضافه نمودن تصویری از کالا (15) وجود دارد. همچنین می توان موجودی اول دوره را برای کالا با وارد کردن تعداد موجودی اولیه، انتخاب انبار برای آن‌ها و همچنین وارد نمودن قیمت واحد آن کالاها ثبت نمود (16). درصورتی‌که تمایل به محاسبه مالیات و عوارض بر ارزش افزوده داشته باشیم باکس مربوطه را فعال نموده و همچنین تیک مربوط به قابلیت فروش کالا را فعال می نماییم (17). با کلیک بر روی گزینه “ثبت” کالا تعریف می شود.

همچنین در مورد خدمات فقط لازم است قیمت فروش، عنوان در فاکتور فروش و در صورت نیاز توضیحات مربوط به خدمت درج گردد (18) و در انتها با کلیک بر روی گزینه ثبت (19) خدمت مورد نظر نیز تعریف خواهد شد.

در

مزیت (های) امکان