پیش نیازها تعریف طرف حساب در حسابداری ابرستان

از آنجا که اولین قدم در استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان،  تعریف مفاهیمی همچون طرف حساب درحسابداری است لذا پیش نیاز خاصی برای این کار وجود ندارد. اما چنانچه کاربر تمایل به گروه بندی طرف حسابها دارد، لازم است از قبل “گروه اشخاص” تعریف گردند.

راهنمای جامع ( نحوه دسترسی ، استفاده و نتایج حاصل )

از منوی اصلی نرم‌افزار حسابداری آنلاین ابرستان قسمت طرف حساب در مقابل کلمه اشخاص بر روی علامت مثبت(+) کلیک می‌کنیم.
مطابق تصویر صفحه‌ای باز می‌شود که اطلاعات مرتبط با طرف حساب را در آن وارد می کنیم. از میان اطلاعات این صفحه فیلدهایی که با ستاره قرمز رنگ مشخص شده‌اند، اطلاعات الزامی برای تعریف یک طرف حساب درحسابداری ابرستان یا یک شخص مرتبط با کسب و کار ما هستند.

طرف حساب در حسابداری

همان‌طور که در تصویر بالا قابل مشاهده است یک کد چهار رقمی به صورت پیش‌فرض برای این طرف حساب توسط سیستم پیشنهاد شده‌است که البته قابل تغییر توسط کاربر می باشد. همچنین تاریخ ثبت‌نام و ورود اطلاعات مرتبط با این طرف حساب در سیستم به صورت پیش‌فرض وجود دارد.
مطابق تصویر زیر امکان تفکیک نوع شخص به حقیقی یا حقوقی (1) و همچنین گروه‌بندی اشخاص (2) براساس آنچه که از قبل در سیستم تعریف کرده‌ایم وجود دارد. همچنین در قسمت بالایی این صفحه شناسه ملی (3)، شماره اقتصادی (4)، اطلاعات حساب بانکی (5) و لیست قیمت های مرتبط با این طرف حساب (6) قابل تعریف می‌باشد. همچنین چنانچه این طرف حساب بازاریاب باشد، بر روی باکس مشخص شده بر روی تصویر کلیک می‌کنیم و درصد کمیسیون این بازاریاب را تعیین می نماییم (7).

تفصیلی شناور در نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان

در قسمت میانی صفحه اطلاعات هویتی مانند؛ نام (8)، نام خانوادگی (9)، نحوه نمایش نام (10) و همچنین اطلاعات تماس این فرد (11) قابل ذکر می‌باشد. توجه داشته باشید که سیستم این امکان را به کاربر می‌دهد که یک سقف بدهکاری (12) برای طرف حساب ایجاد نماید که در مواجهه با آن سقف، یکی از عملکردهای بی‌تاثیر، هشدار و یا ممنوع الثبت را هنگام ثبت فاکتورها داشته باشد(13).

تفصیلی شناور در نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان

در قسمت پایین این صفحه اطلاعات مرتبط با آدرس طرف حساب (14) و همچنین آدرس سایت (15) این طرف حساب قابل تعریف می‌باشد. درانتها پس از ورود اطلاعات لازم بر روی گزینه ثبت (16) کلیک می‌کنیم.

تفصیلی شناور

مطابق تصویر زیر در انتها پیغامی مبنی بر تعریف موفق این طرف قابل‌مشاهده است (17).

نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان

مزیت تعریف طرف حساب در حسابداری

  • به کارگیری طرف حسابب در حسابداری بعنوان تفصیلی شناور و در نتیجه امکان استفاده از آن با تمامی حسابهای معین و در تمامی قسمتهای نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان
  • آسان بودن انجام این تعریف
  • امکان ویرایش طرف حساب در آینده و اعمال تغییرات جدید در تمامی قسمتهای دیگر نرم افزار