نرم افزار های حسابداری ابری : تاریخچه شکل گیری، کاربردها، مزایا

نرم افزار حسابداری ابری : تاریخچه شکل گیری، کاربردها، مزایا

نرم افزار حسابداری ابری، یکی از ابزارهای مدرن مدیریت مالی کسب و کارهاست که در سال های اخیر به شدت مورد استفاده قرار گرفته است. این نرم افزارها به کاربران این اجازه را می دهند که به صورت آنلاین بتوانند اطلاعات مالی خود را مدیریت کنند و از این طریق بتوانند همواره و بصورت دقیق  حساب کسب و کار خود را مدیریت نمایند.

در دهه‌های گذشته، با پیشرفت تکنولوژی، نحوه حسابداری کسب و کارها  نیز به شکلی گسترده توسعه پیدا کرده‌اند.

 نرم افزارهای اولیه تنها شکل حسابداری را از سنتی و ثبت اطلاعات کاغذی به مکانیزه و دیجیتالی تغییر دادند. در این نسل از نرم افزارهای حسابداری تقریبا تمامی مفاهیم و فرایندهای سنتی و کاغذی عینا و به همان شیوه تنها بصورت الکترونیکی با نرم افزارهای حسابداری بر روی ماشین های کامپیوتری حسابداران  انجام می گردید.

سپس نرم افزارهای حسابداری با ترکیب و یکپارچه سازی عملیات حسابداری با دیگر عملیات کسب و کارها مانند خرید، فروش، انبارداری و …. نسل جدیدی از حسابداری را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار دادند. این نرم افزارها که بر روی شبکه های محلی و در محل کسب و کارها نصب و راه اندازی می گردید امکان استفاده همزمان حسابداران با دیگر کارکنان سازمان را بصورت شبکه ای مهیا نمود.

هر چند نسل نرم افزارهای شبکه ای با تغییر تکنولوژی تولید برنامه های تحت ویندوز به برنامه های تحت وب گسترده شد و امکان گسترده نمودن استفاده از آن را در بسترهای شبکه اینترانت و اینترنت نیز مهیا نمود لیکن نسل جدید دیگری تحت عنوان نرم افزارهای حسابداری ابری شکل گرفت که نسبت به نرم افزارهای تحت وب دارای مزیت های بیشتری است.

در این مقاله سعی می کنیم کاربردها و مزایای نرم افزارهای حسابداری ابری را در مقایسه با سایر نرم افزارهای حسابداری توضیح دهیم.

مقایسه نرم افزارهای حسابداری سنتی با حسابداری ابری

انتخاب یکی از مراحل خرید است. هر چقدر تنوع یک محصول در بازار بیشتر باشد انتخاب کاری سخت تر و پیچیده ترم می شود. اگر می خواهید کسب و کار خود را مجهز به یک نرم افزار حسابداری کنید، لازم است که ابتدا بتوانید نرم افزارهای موجود در بازار را دسته بندی نموده و با مقایسه آنها دامنه انتخاب خود را محدود کنید. بعد از دسته بندی لازم است بتوانیم گروه های مختلف نرم افزارهای حسابداری را با هم مقایسه کنیم و گزینه مناسب تر را انتخاب کنیم.

نرم‌افزارهای حسابداری ابری یکی از انواع نرم‌افزارهای ابری هستند که برای مدیریت امور مالی و حسابداری سازمان‌ها استفاده می‌شوند. این نرم‌افزارها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا از داده‌های مالی خود در زمان واقعی استفاده کنند و تصمیم‌گیری‌های بهتری برای سازمان خود بگیرند. نرم افزارهای حسابداری ابری به کاربران اجازه می‌دهند تا از طریق اینترنت به سرویس‌های حسابداری دسترسی داشته باشند. این نرم افزارها بر روی سرورهای ابری نصب شده و از طریق اینترنت به کاربران اجازه می‌دهند تا به طور آنلاین به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشند.

برخی از کاربردهای نرم‌افزارهای حسابداری ابری عبارتند از:

.

کاربردهای نرم افزارهای حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟
  1. مدیریت حسابداری: از جمله کاربردهای اصلی نرم‌افزارهای حسابداری ابری، مدیریت حسابداری و مالی سازمان‌هاست. این نرم‌افزارها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا اطلاعات مالی خود را به صورت دقیق و به روز نگه دارند.
  2. مدیریت مالیات: نرم‌افزارهای حسابداری ابری به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا از قوانین مالیاتی جدید آگاه باشند و بتوانند به راحتی اظهارنامه های مالیاتی خود را پر نموده و وضعیت مالیات‌های خود را به روز نگه دارند.
  3. مدیریت فاکتورها: نرم‌افزارهای حسابداری ابری به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا فاکتورها و صورتحساب‌های خود را مدیریت کنند و از تأخیر در پرداخت آنها جلوگیری کنند.
  4. پیش‌بینی مالی: با استفاده از داده‌های حسابداری درون سازمان، نرم‌افزارهای حسابداری ابری به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا پیش‌بینی‌های مالی دقیقی درباره آینده خود داشته باشند.
  5. مدیریت انبار: برخی از نرم‌افزارهای حسابداری ابری، به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا مدیریت انبار و موجودی کالاهای خود را در لحظه مدیریت نمایند.
  6. مدیریت حسابها: این نرم افزارها به کاربران اجازه می‌دهند تا بتوانند به صورت آنلاین از حساب‌های بانکی خود استفاده کنند و تراکنش‌های مالی خود را مدیریت کنند.
  7. مدیریت موجودی: این نرم افزارها به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی موجودی محصولات خود را مدیریت کنند و به صورت آنلاین موجودی را به روز کنند.
  8. گزارش‌دهی: نرم افزارهای حسابداری ابری به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی گزارش‌های مالی خود را تهیه کنند و در هر زمان و مکانی به آنها دسترسی داشته باشند.
  9. تجارت الکترونیک: این نرم افزارها به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی تراکنش‌های مالی خود را در فروشگاه‌های آنلاین مدیریت کنند.
امکانات برنامه حسابداری آنلاین ابرستان

مزایای حسابدرای ابری:

استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری برای کسب و کارها و سازمان‌ها، مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. دسترسی آسان: یکی از مزایای بزرگ استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری، دسترسی آسان و همیشگی به اطلاعات حسابداری است. با استفاده از این نرم افزارها، کاربران می‌توانند به راحتی و همیشه از هر کجا که باشند، به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشند.
  2. صرفه‌جویی در هزینه‌ها: با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری، نیازی به خرید و نصب سرورهای مجزا و نرم افزارهای مخصوص برای مدیریت حسابداری نیست. این موضوع باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کسب و کار می‌شود.
  3. امنیت بالا: نرم افزارهای حسابداری ابری با استفاده از رمزنگاری اطلاعات، امنیت بالایی را برای اطلاعات حسابداری شما فراهم می‌کنند. همچنین با استفاده از این نرم افزارها، اطلاعات شما بر روی سرورهای ابری با نگهداری و پشتیبانی مناسب، بهترین امنیت را برای اطلاعات شما فراهم می‌کنند.
  4. بهبود کارایی: نرم افزارهای حسابداری ابری به کاربران امکان می‌دهند تا به صورت آنلاین از خدمات حسابداری استفاده کنند. این امر باعث بهبود کارایی و افزایش سرعت در مدیریت حسابداری شما می‌شود.
  5. آپدیت آسان: با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری، شما همیشه از آخرین نسخه نرم افزار استفاده خواهید کرد بدون آنکه نیازی به دانلود، نصب و یا پرداخت هر گونه هزینه ای داشته باشید
  6. همگام‌سازی داده‌ها: با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری، کاربران به راحتی می‌توانند اطلاعات مالی خود را با دیگر اعضای تیم و یا همکاران خود همگام‌سازی کنند و در همه جا و همیشه به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
  7. کاهش هزینه‌ها: استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری باعث کاهش هزینه‌های اداری و نگهداری سرورهای محلی می‌شود، زیرا تمامی اطلاعات به صورت آنلاین در سرورهای ابری ذخیره می‌شود و نیازی به تهیه و نگهداری سرورهای محلی ندارند.
  8. بهبود کارایی: نرم افزارهای حسابداری ابری به کاربران اجازه می‌دهند تا به صورت آسان و سریع تراکنش‌های مالی خود را مدیریت کنند. امکان ارتباط در لحظه این نرم افزارها از طریق API با نرم افزارهای بانکداری الکترونیکی، فروشگاه های اینترنتی و دیگر نرم افزارهای آنلاین کسب و کارها منجر به افزایش کارایی این نوع نرم افزارهای حسابداری نسبت به سایر نرم افزارهای حسابداری شده است.

خیر، هر چند تمام نرم افزارهای حسابداری ابری جزو گروه نرم افزارهای حسابداری آنلاین هستند ولی همه ینرم افزارهای حسابداری آنلاین لزوماً جزو نرم افزارهای ابری نیستند.

نرم افزارهای حسابداری ابری مبتنی بر یک پلتفرم هستند و نیازی به نصب نسخ متعدد برای هر کسب و کار نمی باشندو لیکن نرم افزارهای حسابداری آنلاین غیر ابری همانند دیگر نرم افزارهای حسابداری به ازای هر مشتری نیاز به نصب و راه اندازی مجزا دارند.

از این رو نرم افزارهای حسابداری ابری بدون نیاز به خدمات نصب، راه اندازی و حتی بدون نیاز به بروزرسانی همواره آخرین نسخه را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند و بدین نحو هزینه های تمام شده برای دسترسی مشتریان به آخرین امکانات نرم افزار بسیار ناچیز و در اکثر موارد تقریباً رایگان است.

سیل

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان مگاتم است

این عنوان است

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان مگاتم است

فهرست مطالبلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

پربازدید ترین ها

حق تمبر
صورت سود و زیان
نرم افزار حسابداری رایگان