پردازش ابری چیست ؟

پردازش ابری چیست ؟

پردازش ابری یکی از واژه های جدید در فناوری اطلاعات می باشد که می تواند ما را در شناخت و فهم آن با مشکل مواجه سازد. به عنوان مثال می توان نرم ­افزار حسابداری ابری و آنلاین ابرستان را یک نرم افزار مبتنی بر تکنولوژی پردازش ابری دانست.

در این فناوری می توانید از طریق فقط یک اتصال اینترنتی و یک مرورگر مانند Google Chrome یا Opera و بدون نیاز به هر گونه خرید، دانلود و یا نصب نرم ­افزار به آن دسترسی داشته باشید. همچنین این واژه بیانگر حسابداری آنلاین یا همان سرویس به جای نرم افزار هم است.

امروزه ما از نرم افزارهای آنلاین مختلفی که به صورت سرویس (SaaS) ارایه می شود، مانند نرم افزارهای خدمات اینترنتی بانکی، ایمیل، فضاهای اشتراکی فایل های صوتی و تصویری و … استفاده می کنیم.

برای درک بهتر موضوع قبل از اینکه بخواهیم حسابداری ابری را توضیح دهیم، پردازش ابری را شرح می دهیم. پردازش ابری واژه ای است که به مدلی از پردازش های شبکه ای اشاره می کند، مدلی که در آن برنامه ها و نرم افزارها بر روی مجموعه ای از سرورهای متصل به یکدیگر به جای یک سرور یا کامپیوتر محلی، پردازش و اجرا می شوند و هر یک از این برنامه ها می توانند از طریق هر دستگاه متصل به اینترنت همچون کامپیوتر، لپ تاپ، نوت بوک و تبلت در دسترس بوده و استفاده شوند.

مزیت حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط چیست؟

 

صاحبان کسب و کار می توانند در هر زمانی و از هر مکانی به داده های خود دسترسی داشته باشند. صاحبان کسب و کارها همواره در حال حرکت بوده و امروزه بطور چشمگیری از تبلت ها و گوشی های هوشمند خود برای دسترسی به آخرین اطلاعات مالی خودشان بهره می برند. آنها می توانند با استفاده از این نرم افزار حسابداری به راحتی در طی مدت ۲۴ ساعت هر روز هفته چه در محل کار، چه در ماموریت های کاری و چه در منزل و یا در سفر به مانده های حساب مشتریان، فاکتورهای خرید و فروش، موجوی نقدینگی و ترازهای مالی کسب و کار خود دسترسی داشته باشند. کافی است یک اتصال اینترنتی داشته باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی این امکان حتی در روستاهای دور افتاده نیز به راحتی و با کمترین هزینه در دسترس است.

کاهش هزینه های خرید لایسنس نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای حسابداری سنتی

 

در حسابداری ابری دیگر نیاز به خرید و نصب هیچ نرم افزاری ندارید. به روز رسانی نرم افزارها بطور اتوماتیک و بدون نیاز به کار و نیروی انسانی بر روی سیستم انجام می شوند.

در این روش دیگر صاحبان کسب و کار به مفاهیم پیچیده و فنی برای نصب و به روز رسانی روبرو نبوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت هزینه بابت پشتیبانی و دریافت خدمات نرم افزاری و اعزام نیروی کارشناسی نخواهند داشت. علاوه بر صرفه جویی در هزینه های فوق، می توانند با تمرکز بر روی کسب و کار خود به فعالیت های اصلی خود بپردازند.

پردازش ابری امن است.

معمولا کسب و کارهای کوچک نه تنها امکانات لازم را برای محافظت از داده های خود ندارند بلکه از پس هزینه های بالای آن مانند خرید فایروال، آنتی ویروس ها و سیستم های پشتیبان گیری اطلاعات نیز به راحتی بر نمی آیند. در حالیکه نرم افزارهای حسابداری ابری و آنلاین مانند ابرستان، امنیت اطلاعات را در حد بالای استانداردها رعایت می کنند.

پشتیبان گیری از اطلاعات در فواصل زمانی مشخص انجام می شود. آسیب پذیری سرور ها همواره مانیتور شده و با اقدامات مناسب به روز رسانی شده و داده ها از طریق رمزگذاری محافظت می شوند. نرم افزارهای حسابداری ابری و آنلاین با خدمات دیگر مورد نیاز کسب و کار ها یکپارچه شده اند.

ما در حسابداری ابری و آنلاین ابرستان با یکپارچه سازی سرویس های ارسال ایمیل، پیامک، فاکس خدمات متعدد را در قالب یک سرویس یکپارچه در اختیار کسب و کارها قرار می دهیم. صاحبان کسب وکار می توانند به راحتی پس از صدور فاکتور تنها با یک کلیک و نسبت به ارسال فاکتور برای طرف حساب خود اقدام نمایند.

این کار به راحتی از طریق ارتباط مستقیم و اتوماتیک بین سیستم ها و نرم افزارهای مختلف اینترنتی انجام می شود. حسابداری با پردازش ابری مفهوم کار تیمی را محقق می سازد. حسابداری ابری این امکان را می دهد که هم صاحبان کسب و کارها هم حسابداران و هم طرف های حساب از طریق یک سیستم و در آن واحد و همزمان به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند و هر یک نقش خود را در قبال تکمیل و تایید اطلاعات حساب ایفا نمایند.

 

شما می توانید 14 روز کاملا رایگان از امکانات نرم افزار حسابداری ابری و آنلاین ابرستان استفاده نمایید.

پربازدید ترین ها

حق تمبر
صورت سود و زیان
نرم افزار حسابداری رایگان