چهارمین رویداد سالیانه رایانش ابری

چهارمین گردهمایی بزرگ سالیانه جامعه رایانش ابری، با هدف هماهنگ کردن فعالیت کاربران این صنعت مانند متخصصان، دانشگاهیان و فعالان حوزه صنعت، بستری فراهم کرده تا تجربیات صنعتی و علمی خود را به اشتراک بگذارند و درباره چالش‌های پیش رو در توسعه رایانش ابری در کسب‌و‌کارهای مختلف بحث و گفتگو کنند.

گزارش:

در افتتاحیه این مراسم تعدادی از مدیران و کارشناسان در زمینه رایانش ابری در خصوص تاثیر یارانش ابری بر صادرات، آینده آن در ایران، ظرفیت های سرمایه گذاری در این حوزه، روندهای آتی رایانش ابری در نرم افزارهای سازمانی به تشریح وضیعت و همچنین پیشرفت های انجام شده پرداختند و راه کارهایی را نیز در این زمینه ارائه کردند.

همچنین پنل تخصصی در زمینه رایانش ابری در نرم افزارهای سازمانی برگزار شد و کارشناسان به ارائه نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند. در بخش دوم این همایش یک روزه نیز قرار است موضوعاتی چون لزوم استاندارد سازی حفاظت از اطلاعات کاربران در کشور بر اساس الگوی GDPR و همچنین الزامات راه اندازی ابرهای عمومی و خصوصی مبنی بر Openstack در محیط های Enterprice در سالن اصلی همایش مورد بررسی قرار بگیرد.

بر این اساس به گفته کارشناسان در این رویداد، پیش بینی می شود که طی ۱۰ الی ۱۵ سال آینده تامین منابع پردازشی و ذخیره سازی مورد نیاز سامانه‌های الکترونیکی و یا هوشمند بصورت محلی دیگر از نظر هزینه مقرون به صرفه نباشد و شبکه رایانش همانند شبکه برق فراگیر خواهد شد.

حضور مدیران ابرستان در چهارمین همایش رایانش ابری:

هدف اصلی برگزاری این رویداد، انتقال تجربیات موفق مجموعه های صنعتی و علمی دانش بنیان و پیشرو در قالب فن بازار، نمایشگاه و کارگاه های جنبی به علاقه مندان و نهادهای مختلف کشور عنوان شده است. در این همایش آقایان دکتر سید علیرضا مجاهدی نسب ( موسس و شریک ابرستان) و سید مجید اورعی -سرمایه گذار و مجری جدید ابرستان- ( مدیر عامل شرکت عصر فناوری دانش ) جهت آشنایی با چالش ها و ارزیابی فضای ابری کشور حضور یافتند. ایشان پس از حضور در این همایش بر این باور که حضور تیمی توانمند با سابقه ای درخشان در حوزه تولید نرم افزار همچون شرکت عصر فناوری دانش به عنوان مجری و توسعه دهنده ابرستان می تواند منجر به هم افزایی بسیار خوب و آینده ای درخشان برای این نرم افزار حسابداری گردد.

بی شک ابرستان حرفهای زیادی برای گفتن در بستر رایانش ابری و خصوصا نرم افزار فروش و حسابداری ابری خواهد داشت.

جهت دسترسی به متن خبر کلیک کنید.