سفارشی سازی چاپ فاکتور

سفارشی سازی صدور و چاپ فاکتور ابرستان

ابرستان، در راستای احترام به پوشش نیازها و درخواست کاربران و مشتریانش، بخش تنظیم و سفارشی سازی نحوه نمایش ، صدور و چاپ فاکتور و پیش فاکتور را به امکانات نرم افزار حسابداری جامع ابرستان اضافه نمود.

کسب و کارها همواره در تلاش هستند به روش های مختلف اعتماد کاربران و مشتریان خود را افزایش دهند. ثبت لوگو، آرم و نشانی کسب و کار بر روی کیسه های خرید، سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، فاکتور و یا پیش فاکتور ها از جمله مواردی است که صاحبان مشاغل و کسب و کار برای افزایش جلب اعتماد و افزایش وفاداری آنها به برند برای مشتریان انجام می دهند.

همچنین بسته به نیاز بارها شده است که برخی از صاحبان کسب وکار می خواهند همزمان با صدور پیش فاکتور یا فاکتور میزان بدهی قبلی مشتری را بر روی همان برگه به او اعلام نمایند و یا برخی دیگر می خواهند توضیحات بیشتری مانند شماره کارت، شماره حساب و یا مدت اعتبار قیمت ها را هم بر روی پیش فاکتور یا فاکتور های صادره نیز ثبت و به اطلاع مشتری برسانند.

از این رو با توجه به اینکه تنظیم این موارد بسیار سلیقه ای و بر اساس نیاز هر مشتری متفاوت است، برنامه های حسابداری برای انطباق نیاز مشتری امکاناتی تحت عناوین مختلف مانند: تنظیمات فاکتور، تنظیمات چاپ فاکتور، سفارشی سازی چاپ فاکتور و …. و یا انتخاب صدور و چاپ فاکتور را در حالت های رسمی و غیر رسمی برای مشتریان خود فراهم می کنند.

این امکانات در بخش تنظیمات نرم افزار حسابداری ابرستان در دو بخش در  اختیار کاربران قرار گرفته است:

1- تنظیمات فاکتور

در این بخش کاربر می تواند علاوه برآنکه مواردی همچون آرم(لوگو) و اندازه کاغذ چاپ فاکتور را تنظیم نماید، نمایش یا عدم نمایش اطلاعات و مشخصات خریدار، فروشنده، دریافت ها و پرداخت ها را نیز تنظیم نماید.

همچنین در این بخش می توانید امکان دریافت وجوه آنلاین فاکتور ها را برای مشتریانتان از طریق پرداخت یار آیدی پی نیز فراهم کنید. 

از دیگر امکانات این بخش نحوه ارتباط فاکتور با انبار، نحوه شماره گذاری فاکتور ها و … است.

برای اطلاعات بیشتر به راهنمای تنظیم فاکتور مراجعه کنید.

2- الگوهای چاپ

در این بخش تمامی امکاناتی که برای تنظیم دلخواه چاپ فاکتور به دلخواه خود دارید فراهم شده است.

جهت سهولت کار ، پیش فرض هایی را در حالت اندازه کاغذ های متفاوت(A4, A5 , …) و در دو حالت ( افقی و عمودی) با نمایش مقادیر پیش فرض بر اساس فاکتور رسمی گنجانده شده است.

شما می توانید با کپی گرفتن هر یک از این حالت های پیش فرض که به خواسته شما نزدیک تر است فرایند طراحی و سفارشی سازی فاکتور را بسیار سریع تر و ساده تر انجام دهید.

پس از آنکه از روی الگو پیش فرض خود یک رونوشت جدید ایجاد نمایید با امکان ویرایش آن موارد ذیل را می توانید بنا به دلخواه و سلیقه خودتان سفارشی نمایید:

  • تغییر نام یا عنوان ( مثلا دوست دارید به جای فاکتور فروش، عبارت صورتحساب نمایش داده شود)
  • اندازه حاشیه صفحه 
  • انتخاب مقادیر قابل نمایش برای خریدار یا فروشنده ( مواردی همچون نام، نشانی، کد پستی، کد اقتصادی، تلفن و …)
  • تنظیم و سفارشی نمودن مقادیر اقلام کالا  با امکان نمایش یا عدم نمایش و تغییر اندازه ستون برای مواردی همچون ( نام کالا، شرح کالا، واحد کالا، قیمت کالا، تخفیف، مالیات و …..)
  • تنظیمات نمایشی فونت و رنگ و اندازه عبارات فاکتور
  • تغییر موارد و اقلام نمایشی در سرجمع فاکتور 
  • تنظیمات فوتر یا پاورقی فاکتور ( مانند نمایش محل مهر و امضا مشتری و خریدار)

جهت مشاهده آموزش مرتبط با این امکان جدید به بخش زیر مراجعه نمایید: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =