پیش نیازها

 تعریف خریدار بعنوان طرف حساب در قسمت تعاریف عمومی سیستم
 تعریف بازاریاب بعنوان طرف حساب در قسمت تعاریف عمومی سیستم
 تعریف انبار جدید در بخش انبار (یک انبار بصورت پیشفرض تعریف شده است)
تعریف کالاها در قسمت تعاریف/ کالا
 تعیین مقادیر عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، در قسمت تعاریف/ عمومی/ ارزش افزوده

راهنمای جامع صدور پیش فاکتور فروش نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان

از منو اصلی نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان، بخش فروش در برابر گزینه پیش فاکتور بر روی علامت مثبت (+) کلیک می کنیم تا وارد فرم صدور پیش فاکتور فروش شویم.

مطابق تصویر در صفحه جدید فرم پیش فاکتور قابل مشاهده است که تکمیل اطلاعاتی که با علامت (* قرمز رنگ) مشخص شده اند الزامی است.


در قسمت مشخصات عمومی، خریدار را از لیست کشویی (طرف حساب هایی که در قسمت تعاریف تعریف شده اند) انتخاب می نماییم. با انتخاب خریدار از لیست کشویی نام طرف حساب در قسمت عنوان مشتری در فاکتور فروش نمایش داده می شود. در صورتی می خواستین این پیش فاکتور به فاکتور دیگری ارجاع دهید در قسمت ارجاع شماره آن را وارد نموده در قسمت تاریخ فاکتور تاریخ پیش فاکتور را تعیین نموده و در صورتی که طرف حساب شما بازاریاب هست درصد کمیسیون از آن پروژه یا فروش را وارد کرده و همچنین می توانید پروژه خود را انتخاب کنید تاریخ سررسیدی برای فاکتور خود تعیین کنید.

در قسمت اقلام فاکتور با وارد کردن نام کالا یا خدمت ، مقدار یا تعداد، مبلغ واحد، مالیات و عوارض می توانید کالای خود را درج نمایید همچنین در صورتی که کالای شما دارای تخفیف می باشد می توانید تخفیف کالای مربوطه را به صورت درصد یا ریال وارد نمایید. در صورتی که بخواهید کالای دیگری را به پیش فاکتور اضافه کنید کافیست بر روی آیکن + کلیک کنید و در صورت حذف کالایی در پیش فاکتور بر روی آیکن سطل آشغال کلیک کنید. 

در پایین فرم مربوط به ثبت پیش فاکتور جمع مقادیر کالا و خدمات،مالیات، عوارض نشان داده شده است در صورتی که کالای شما داری هزینه حمل می باشد در فیلد هزینه حمل هزینه ارسال وارد شود. با کلیک بر روی ثبت پیش فاکتور یک پیغام با متن ثبت شما با موفقیت انجام شد نمایش داده می شود.

با کلیک بر روی گزینه انتخاب ها لیست کشویی باز می شود که امکان کپی، ویرایش و یا حذف پیش فاکتور را به ما می دهد.
چنانچه از گزینه انتخاب ها بر روی حذف کلیک نماییم، پیش فاکتور حذف می گردد در ابتدا یک پیغام به شما نشان میدهد که مطمئن هستید از حذف فاکتور در صورت اطمینان بر روی حذف کلیک کرده و پیغامی مشابه تصویر زیر نمایش داده می شود.

جهت دسترسی به تمامی پیش فاکتورهای صادر شده، می توانیم از منوی اصلی ، بخش فروش بر روی گزینه “پیش فاکتور” کلیک نماییم. در این بخش امکان حذف پیش فاکتور و یا تبدیل آن به فاکتور فروش وجود دارد.

با انتخاب پیش فاکتور فروش و کلیک بر روی گزینه “تبدیل به فاکتور” صفحه جدیدی نمایش داده می شود که در آنجا با کلیک بر روی گزینه “تبدیل پیش فاکتور به فاکتور” فاکتور فروش مربوطه صادر خواهد شد.

با مشاهده پیغامی مشابه تصویر زیر، فاکتور با موفقیت ثبت گردید.

مزیت (های ) امکان

  •  امکان افزودن هزینه حمل ذیل پیش فاکتور
     امکان انتخاب بازاریاب و تعیین درصد کمیسیون
     امکان افزودن کالا به پیش فاکتور از طریق دستگاه بارکدخوان
     امکان تاریخ سررسید برای پیش فاکتور
     امکان تعیین تمامی مبالغ مرتبط با کالا بصورت قیمت اصلی (پیشفرض) یا بصورت دستی
     امکان ویرایش، حذف در قسمت مدیریت پیش فاکتورهای فروش
     امکان دریافت خروجی اکسل از همه ی پیش فاکتورها در قسمت مدیریت پیش فاکتورهای فروش
     دسته بندی پیش فاکتورها از لحاظ وضعیت تبدیل به فاکتور
     امکان کپی پیش فاکتور
     امکان چاپ و ارسال از طریق فاکس و پیامک