لوگو ابرستان
مرکز آموزش ابرستان
دسترسی سریع
ما را دنبال کنید...
گزارش سود و زیان کالا

در همه کسب و کارها و تجارت ها، فاکتورها به عنوان یک سند تجاری توسط فروشنده صادر می شود و در آن عنوان کالاها یا خدمات، مقادیر، قیمتهای مورد توافق بین فروشنده و خریدار را اثبات نموده و نمایش می دهد. کالاها از طریق فاکتورهای خرید و همچنین موجودی اولیه به سیستم وارد و از طریق ثبت فاکتور فروش، از سیستم خارج می شوند. اختلاف قیمت فروش کالا و قیمت حاصل از خرید(ها) را می توان بعنوان سود آن کالا در یک تاریخ یا بازه تاریخی در نظر گرفت.

تعریف کالا/خدمت: برای تهیه گزارش سود و زیان کالا در نرم افزار حسابداری ابرستان نیاز به تعریف کالا می باشد برای تعریف آن در نرم افزار بخش کالا / خدمت مراجعه نمایید. (برای آشنایی با بخش کالا خدمت اینجا کلیک نمایید.)

(چگونه می توان کالا خدمت را در نرم افزار حسابداری ابرستان تعریف کرد.)

تعریف انبار: جهت نگهداری کالاها در سیستم حسابداری از انبار استفاده می شود که می توان میزان موجودی کالاهای درج شده در سیستم را مشاهده نمایید یا کالایی را از یک انبار به انبار دیگری منتقل کنید.جهت ایجاد انبار در نرم افزار ابرستان به بخش انبارداری مراجعه نمایید. (برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه ایجاد انبار به مدیریت انبار مراجعه نمایید.)

ثبت مقادیر موجودی اولیه کالا: یکی از پیش نیازهای محاسبه سود و زیان کالا در نرم افزار حسابداری ابرستان ثبت مقادیر موجودی اولیه کالا می باشد که برای ثبت مقادیر می توانید در زمان ثبت کالا از بخش اطلاعات موجودی، موجودی اولیه کالای خود را وارد نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.)

(چگونه می توان کالا خدمت را در نرم افزار حسابداری ابرستان تعریف کرد.)

ثبت مقادیر فاکتورهای خرید و فروش کالا: جهت محاسبه سود و زیان کالا در نرم افزار حسابداری ابرستان ثبت مقادیر فاکتورهای خرید و فروش می باشد برای آشنایی با نحوه ثبت فاکتورهای خرید و فروش در سیستم ابرستان به بخش بازرگانی مراجعه نمایید.

راهنمای نحوه دسترسی، استفاده و نتایج حاصل

گام اول:

برای تهیه گزارش سود و زیان کالا از نرم افزار حسابداری ابرستان از منوی سمت راست روی بخش گزارش ها کلیک نمایید. (مانند شکل روبرو)

گام دوم:

در صفحه پیش رو لیستی از گزارش هایی که کاربر می تواند از نرم افزار ابرستان تهیه نماید نمایش داده می شود برای تهیه گزارش در بخش فروش بر روی عبارت سود و زیان کالا کلیک نمایید.

گام سوم: گزارش سود و زیان کالا

در قسمت بالای گزارش بر روی “تنظیمات گزارش” کلیک می نماییم.

مطابق تصویر زیر بازه زمانی مورد نظر را انتخاب می نماییم. چنانچه گروه خاصی از کالاها مدنظرمان باشد می توانیم از لیست کشویی موجود آن گروه را انتخاب و بر روی “تهیه گزارش” کلیک می نماییم.

گزارشی مانند تصویر نمونه زیر قابل مشاهده خواهد بود:

چنانچه نیاز به جستجوی یک کالای خاص در صفحه جاری گزارش داریم میتوانیم بر روی علامت جستجو (که در تصویر مشخص شده است) کلیک نماییم. اگر تعداد ردیفهای گزارش زیاد است ابتدا تعداد ردیف گزارش را از قسمت پایین گزارش به ۱۰۰ یا ۵۰۰ افزایش می دهیم تا جستجو شامل همه یا تعداد بیشتری از کالاها گردد.

با کلیک بر روی علامت جستجو امکان تایپ در آن فراهم خواهد شد.

مطابق تصویر زیر پس از جستجوی کالا، سود و زیان ناشی از فروش آن کالا قابل مشاهده خواهد بود.

مزیت (های) امکان

  • اطلاع از میزان سوددهی کالاهای فروخته شده در بازه ی تاریخی
  • ایجاد امکان تصمیم گیری مدیریتی در مورد سیاست های فروش و نوع کالاهای مورد معامله  
ما را دنبال کنید...