اتصال به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب الکترونیکی

ماژول اتصال به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب الکترونیکی در نرم افزار حسابداری ابرستان

اتصال به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب الکترونیکی

الزامات قانونی ناشی از قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی مبنی بر دریافت شماره یکتا برای هر فاکتور و ارسال آن به سامانه مودیان بدون استفاده از پایانه های فروشگاهی تقریبا غیر ممکن است.

از این رو مجموعه ابرستان،با رصد نیازمندی های مشتریان از یک سو و در راستای کمک به انجام تکالیف آنها، اقدام به طراحی، پیاده سازی و اضافه نمودن ماژول اتصال به سامانه مودیان و تهیه و  ارسال صورتحساب با کد یکتای مالیاتی نموده است.

در ادامه ضمن معرفی این امکان جدید، سعی خواهیم کرد نحوه استفاده و مزایای این برنامه جدید را براینان تشریح کنیم.

ماژول اتصال ابرستان به سامانه مودیان مالیاتی

پس از آنکه شما بعنوان یک مودی نسبت به اخذ کد یکتای حافظه مالیاتی اقدام نمودید، لازم است نحوه ارسال صورتحساب های مالیاتی خود را انتخاب و از آن طریق نسبت به تهیه و ارسال آن اقدام نمایید.

ساده ترین و کم هزینه ترین راه تهیه و ارسال صورتحساب های مالیاتی، ارسال مستقیم توسط مودی است. لیکن از آنجاییکه این فرایند برای بسیاری از صاحبان مشاغل نیازمند کسب دانش و مهارت هایی در حوزه های فناوری اطلاعات و مالی و مالیاتی است ما در ابرستان با طراحی چند خدمت و محصول بعنوان یک راهکار جامع ، آنها را در این امر یاری رسانده ایم.

بعد از آنکه هر مودی خودش یا با استفاده از خدمت دریافت شناسه یکتای مالیاتی ابرستان، نسبت به تهیه شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نمود لازم است تمهیداتی را اتخاذ نماید تا در هر زمان که نیاز به صدور فاکتور داشت بتواند شماره یکتای مالیاتی خود را تهیه و صورتحساب را ایجاد نموده و سپس آن را در سامانه مودیان ارسال نماید.

 

 

در این مرحله مودی میتواند با تهیه ماژول اتصال ابرستان به سامانه مودیان مالیاتی و انجام تنظیمات مورد نیاز مانند وارد کردن شناسه یکتا حافظه مالیاتی این امر را به آسانی و در کمتر از چند دقیقه انجام دهد.

تست و استفاده رایگان از برنامه جامع یکپارچه ابرستان

شما می توانید به مدت 15 روز با ثبت نام ساده و رایگان در ابرستان ، کلیه بخش ها و امکانات نرم افزار استفاده کنید.همزمان با اینکه در بخش خرید و فروش فاکتورهای خود را ثبت می کنید ما موجودی انبار شما را کنترل و به روز نموده و حساب بهای تمام شده کالای فروش رفته شما بطور اتوماتیک با هر گونه تغییر بروز رسانی شده و سند حسابداری آن بطور اتوماتیک ثبت می شود.
همزمان با ثبت دریافت و پرداخت های فاکتورها حساب و کتاب طرف حساب های شما به روز شده و با استفاده از بخش های مختلف ابرستان، لذت استفاده از یک برنامه حسابداری ساده را می آزمایید.

مراحل اتصال ابرستان به سامانه مودیان

1- ابتدا وارد نرم افزار حسابداری ابرستان شود.

2- از منو “تنظیمات” گزینه “سامانه مودیان” را انتخاب کنید.

3- برای استفاده از این امکان نیازمند ارتقا امکانات نرم افزار و پرداخت هزینه هستید. بدین منظور  بر روی گزینه “ارتقا” در بخش حساب کاربری کلیک کنید تا وارد صفحه خرید شوید. 

4- متناسب با طرح خریداری شده اشتراک ابرستان یکی از گزینه های پایه، پیشرفته یا حرفه ای را انتخاب نموده و وارد صفحه “جزییات طرح” شوید.

5- گزینه “امکان ارسال به سامانه مودیان” را انتخاب کنید و متناسب با نیازتان اقدام به تهیه اشتراک این امکان نمایید و سپس دکمه “تایید و ادامه” را بزنید.

6- پس از اینکه وجه ماژول اتصال را پرداختید مجددا وارد بخش “تنظیمات” گزینه  “سامانه مودیان” شوید.

7- با کیلک بر روی دکمه “تنظیمات جدید” امکان تعریف روش اتصال و نحوه ارسال صورتحساب الکترونیکی  ( مودی / شرکت معتمد ) از شما پرسیده شده و “کد یکتای حافظه مالیاتی” شما جهت انجام تنظیمات مورد نیاز پرسیده می شود. در این مرحله می توانید گزینه های مورد نظر را انتخاب و متناسب با آن تنظیمات اتصال را انجام دهید.

8- تبریک! هم اینک شما از طریق ابرستان به سامانه مودیان مالیاتی متصل شده اید. 

پس از اتصال به سامانه مودیان مالیاتی چه می شود؟

پس از اینکه به سامانه مودیان مالیاتی متصل شدید، می توانید برای هر یک از فاکتورهایی که می خواهید شماره یکتای مالیاتی دریافت کرده و سپس آن را به سامانه مودیان مالیاتی ارسال کنید. 

با استفاده از بخش صدور فاکتور می توانید نسبت به صدور فاکتورهای خرید و فروش خود اقدام نمایید. 

سپس کافی است برای هر یک از فاکتورهایی که می خواهید شماره یکتای مالیاتی دریافت کنید.

در نهایت با امکان استفاده از ارسال فاکتور بر روی فهرست فاکتور ها یا هر فاکتور مورد نظر آن ها را به سامانه مودیان مالیاتی ارسال نمایید.

 

 

به چه دلیلی باید به سامانه مودیان مالیاتی وصل شوم؟

طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، هر فرد مشمول مالیات موظف است برای ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی اقدام کند. سامانه مودیان مالیاتی سامانه‌ای است که با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مؤدیان مالیاتی راه‌اندازی شده است. هر مؤدی باید تکالیف مشخصی را برای اتصال به سامانه مؤدیان و در نهایت ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به این سامانه انجام دهد. در این سامانه به هر مودی مالیاتی یک کار پوشه اختصاص داده می‌شود که این کارپوشه راه ارتباطی مودیان با سازمان امور مالیاتی است.

مشمولین باید صورتحساب‌های الکترونیکی خود را در موعدهای مشخص، ارسال کنند. همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ارسال صورت‌حساب الکترونیکی هستند. عدم ثبت نام و عدم ارسال صورت حساب‌ها با این سامانه، منجر به جریمه حداقل 10% از فروش خواهد شد. 

زمان ثبت نام در سامانه مؤدیان برای گروه‌های مختلف شرکت‌ها متفاوت است. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، قانون سامانه مؤدیان به صورت هم‌زمان برای همه شرکت‌ها اجرا نمی‌شود؛ در واقع شرکت‌ها با توجه به نوع آنها به چند دسته تقسیم شدند که هر یک از آنها در تاریخ خاصی باید در سامانه مؤدیان ثبت نام و صورت حساب الکترونیکی صادر کنند.

چه افرادی مشمول قانون پایانه های فروشگاهی هستند؟

افرادی که باید ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی را انجام دهند، در قانون مشخص شده است.

طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان:

«کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیر صنفی) و اشخاص حقوقی موضوع فصل‌های 4 و 5 باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 12/03/1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مشمول این قانون هستند. در این قانون هرگاه از واژه مودی استفاده می‌شود، مراد اشخاص مشمول است؛ مگر خلاف آن تصریح شده باشد».

دو گروه از مودیان مالیاتی لازم است در سامانه ثبت نام کنند:

  1. اشخاص حقیقی (اصناف و صاحبان کسب و کار)
  2. اشخاص حقوقی (شرکت‌های تجاری و اشخاصی حقوقی غیر تجاری)

برای ثبت نام در سامانه مؤدیان و ایجاد امکان ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به این سازمان باید تمام مراحل زیر را طی کنید:

  1. ثبت‌نام در نظام مالیاتی و تشکیل پرونده
  2. دریافت گواهی امضای الکترونیک
  3. دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی
  4. دریافت شناسه کالاها و خدمات

کاربران گرامی ابرستان می توانند به راحتی با استفاده از نرم افزار حسابداری ابرستان تمامی صورتحساب های الکترونیکی خود را برای سامانه مؤدیان ارسال نمایند. البته در نرم افزار حسابداری ابرستان این امکان فراهم شده است که از طریق شرکت های معتمد نیز صورتحساب ارسال گردد.