ساده سازی و بهینه سازی صدور فاکتور ابرستان

بازنویسی، ساده سازی و امکانات جدید صدور فاکتور در ابرستان

صدور فاکتور، یکی از پرکاربردترین بخش های نرم افزار جامع حسابداری ابرستان است. لذا با توجه به اهمیت این بخش و در جهت رفاه بیشتر کاربران ابرستان بخش صدور پیش فاکتور و صدور فاکتور در حسابداری و بازرگانی ابرستان بازنویسی شد.

علاوه بر بهبود رابط کاربری(User Interface) چندین امکان جدید نیز در این بخش ایجاد شده است که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

سفارشی نمودن شماره فاکتور

با استفاده از این امکان که در بخش تنظیمات فاکتور در بالای سمت چپ فاکتور با آیکن تنظیمات در دسترس است می توانید شماره دلخواه برای فاکتور ثبت نمایید.

این کار به دو روش صورت می پذیرد

الف ) اتوماتیک

در این روش شما کافی است تعیین کنید شماره فاکتور از چه عددی شروع شود.  همچنین می توانید عددی ثابت را در بخش اولیه فاکتور نیز قرار دهید. بر فرض اگر بخواهید هر سال اعداد فاکتور شما از 100 شروع شود و قبل از آن هم شماره سال نمایش داده شود کافی است در بخش ثابت مقدار سال ( مثلا 1401) را وارد نموده و شروع را 100 وارد کنید.

ب ) روش دستی

در این حالت عدد دلخواه فاکتور را وارد کنید. این عدد برای فاکتور جاری مورد استفاده قرار می گیرد

اضافه نمودن چندین کالا بطور همزمان

تصویر انتخاب همزمان چند کالا از انبار

در مواردی که نیازمند درج همزمان چندین کالا از انبار های متفاوت هستید جهت سهولت کار می توانید از این امکان که تحت عنوان افزودن گروهی در نرم افزار گنجانده شده است استفاده نمایید.

سایر امکانات این بخش :
  • انتخاب کالا ها از چند انبار مختلف
  • نمایش آخرین موجودی کالاها
  • کنترل تعداد کالای انتخاب شده با موجودی انبار
  • جستجو بر حسب نام کالا
  • جابجایی بین فهرست کالا ها و خدمات

انتخاب مجدد یک کالا در فاکتور

کاربرد اول: فروش چند نرخی یک کالا در یک فاکتور

در  مواردی که لازم است یک کالا با دو یا چند نرخ متفاوت در یک فاکتور درج شود می توان از این امکان استفاده نمود. مثلا شما می خواهید به ازای هر 10 خرید از یک کالا ، یک عدد از همان کالا را به رایگان به مشتری خود تحویل دهید. در این مواقع می توانید یک کالا را دو یا چند بار در یک فاکتور انتخاب نموده و با استفاده از امکان توضیحات ذیل هر عنوان کالا دلیل تفاوت نرخ آن را نیز در فاکتور ثبت کنید.

کاربرد دوم : انتخاب یک کالا از چندین انبار در یک فاکتور

در مواقعی که بخواهید موجودی مورد نظر فاکتور را از چندین انبار انتخاب کنید می توانید یک کالا را از چند انبار به یک فاکتور اضافه نمایید. بر فرض کالای شماره یک شما در انبار اصلی 100 عدد ، انبار مرکزی 20 عدد و انبار فرعی 40 عدد موجودی دارد و شما برای تحویل 100 فروش نمی خواهید موجودی انبار هایتان صفر شود لذا فاکتور فروش با انتخاب مثلا 60 عدد از انبار اصلی ، 20 عدد از انبار مرکزی و فرعی را در سه ردیف در یک فاکتور ثبت می کنید.

برای مشاهده امکانات از اینجا وارد نرم افزار شوید.

ثبت نام و ورود به نرم افزار حسابداری و صدور فاکتور ابرستان بسیار ساده و راحت است. شما می توانید با ثبت نام رایگان هم اینک وارد نرم افزار شده و به مدت 15 روز بدون هیچ گونه محدودیتی از تمامی امکانات آن به رایگان استفاده کنید.

بهینه سازی

از دیگر امکاناتی که در این بروز رسانی در بخش صدور فاکتور انجام شده است چندین بهینه سازی است که به کمک کابران آمده است.

بهبود رابط کاربری UI/UX

امروزه سهولت استفاده از نرم افزارها به موضوعی تحت عنوان رابط کاربری UI مرتبط است. بهبود رابط کاربری نیز رابطه ای تنگاتنگ با تجربه کاربران UX در استفاده از نرم افزار دارد. اینکه آنها چگونه و به چه میزان و با چه نرخ تکراری از بخش های مختلف نرم افزار و امکانات تعبیه شده در آن استفاده می کنند را تجربه کاربری می نامند. لذا لازم است توسعه دهندگان نرم افزار مرتباً با پایش نحوه استفاده کابران از امکانات آن محیط، رابط کاربری را بهبود بخشند. در همین راستا تیم توسعه نرم افزار حسابداری تحت وب ابرستان نیز بخش صدور فاکتور را بر حسب نیاز کاربران بهبود داده است. 

افزایش کارایی 

یکی دیگر از بهینه سازی های انجام شده بر روی نرم افزار فرابر افزایش کارایی صفحه صدور فاکتور می باشد. از آنجاییکه برخی از کاربران دارای کالاهای بسیار زیاد یا طرف حساب های متعدد در کسب و کارشان هستند لازم بود صفحه انتخاب کالا در صدور فاکتور برای این دسته از کاربران بهبود یابد. ما در این بهینه سازی، سرعت بارگذاری و لود صفحه را به میزان قابل توجهی افزایش داده ایم به نحوی که این دسته از کاربران نیز می توانند به سهولت و سرعت نسبت به صدور فاکتور اقدام نمایند.

تغییر مبلغ نهایی فاکتور ( روند سازی)

علاوه بر پارامتر های متداول در صدور فاکتور همانند تعداد،واحد،قیمت،مالیات،تخفیف و ….یکی از عواملی که در عرف بین خریداران و فروشندگان رایج است مفهوم روند سازی مبلغ نهایی است. با این امکان جدید شما می توانید مبلغ نهایی فاکتور را با هر عنوانی که صلاح دانستید کم یا زیاد کنید. به همین منظور آیتم مربوطه ذیل فاکتور گنجانده شده است که هر دو بخش آن توسط کاربر قابل تنظیم است. در بخش اول(عنوان) شما می توانید نام پارامتر را درج کنید مثلا بنویسید “روند” و در بخش مقدار می توانید از اعداد مثبت یا منفی استفاده کنید. اگر بخواهید مبلغ نهایی کم شود عبارت منفی استفاده کنید و اگر بخواهید مبلغ نهایی را افزایش دهید از عبارت مثبت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

آخرین نوشته ها

امکان جدید
تصویر صفحه جدید صدور فاکتور