خدمت دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

شناسه یکتای حافظه مالیاتی چیست؟

شناسه یکتای حافظه مالیاتی یکی از پیش نیازهای لازم برای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی است. همانطور که در مقاله آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی گفتیم؛ همه مودیان می بایست نسبت به اتصال به سامانه مودیان و صدور و ارسال صورتحساب های الکترونیکی با شماره یکتا مالیاتی اقدام نمایند.

خُب، اگر قرار باشد تمامی صورتحساب های همه ی مودیان در یک سامانه جمع آوری بشه سوالی که پیش می آید اینه که چطوری باید فاکتورهای فروش هر یک از مودیان از هم تفکیک بشه!؟

برای این کار از شناسه یکتای حافظه مالیاتی، که یک کد شش رقمی است استفاده می شود. این کد شش رقمی در کنار آیتم های دیگه مانند تاریخ صورتحساب، سریال فاکتور و یک کد کنترلی به ازای هر فاکتور یک شماره منحصر به فرد تولید می کنند که می توان به کمک این شناسه فاکتور های مرتبط با هر مودی را تشخیص داد.

 لذا برای اینکه بتوانید صورتحساب الکترونیکی منحصر به فرد مالیاتی خود را صادر و به سامانه جامع مالیاتی ارسال کنید باید در گام اول نسبت به دریافت این شناسه منحصر به فرد اقدام کنید.

آیا دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی قانونی است؟

بله، مطابق با تعاریف مندرج در ماده 1 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی که در آن نسبت به تعریف حافظه مالیاتی به شرح ذیل اقدام نموده است، دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی یکی از وظایف مودیان مالیاتی است که می بایست نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

 “حافظه مالیاتی: نوعی حافظه الکترونیکی است که برای ثبت و نگهداری اطلاعات مندرج در صورتحساب های الکترونیکی و انتقال آن به سامانه مودیان مورد استفاده قرار می گیرد. حافظه مالیاتی می تواند به شکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. حافظه مالیاتی تحت نظارت سازمان، توسط مودی برای ثبت صورتحساب الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. هر حافظه مالیاتی باید دارای شماره شناسه یکتا باشد. شناسه یکتای حافظه مالیاتی توسط سازمان اختصاص داده می شود.”

شناسه یکتای حافظه مالیاتی را از کجا و چگونه باید دریافت کرد؟

شناسه یکتای حافظه مالیاتی صرفا  توسط سازمان امور مالیاتی  ارائه می شود.  هر مودی برای دریافت این شناسه یکتا باید به ابتدا به  از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir/   رفته و پس از ورود به این سامانه با انتخاب گزینه “ورود به کارپوشه” وارد سامانه مودیان مالیاتی شود. و مراحل ذیل را برای دریافت شناسه یکتای مالیاتی مطابق با راهنمای مندرج در سایت انجام دهد:

1)وارد سایت www.tp.tax.gov.ir شوید.( به شرح فوق)

2)پس از ورود به کارپوشه مؤدیان، گزینه “ورود به پرونده” را انتخاب کنید.

3)پس از ورود به قسمت “میز کار”، از لیست سمت راست صفحه، گزینه “عضویت” را انتخاب کنید.

4) گزینه “شناسه های یکتا حافظه مالیاتی” را انتخاب کنید.

5) کلید “دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی” را انتخاب کنید.

6) در مرحله اول باید انتخاب کنید که شناسه یکتا خود را بر چه اساسی می خواهید دریافت کنید، یکی از سه گزینه “نحوه ارسال صورتحساب” را مطابق با اطلاعیه شماره 3 سازمان امور مالیاتی انتخاب کنید. 

نکته مهم : هر یک از این گزینه ها مستلزم شرایط، هزینه ها و مسئولیت های متفاوتی است که مودی می تواند با توجه به شرایط خود برای یک روش و یا هر سه روش شناسه یکتای حافظه مالیاتی دریافت کند! در صورت انتخاب نحوه ارسال صورتحساب  “توسط مودی” شما می توانید با استفاده از امکان ماژول اتصال به سامانه مودیان مالیاتی ابرستان بدون پرداخت هیچ هزینه ای به شرکت های معتمد مالیاتی، مستقیماً فاکتور های خود را به سامانه جامع مالیاتی ارسال نمایید. 

7) در مرحله بعد لازم است “کلید عمومی امضا حافظه” خود را بارگذاری کنید!

8)  بعد از اینکه خوان امضا حافظه را رد کنید می توانید با وارد کردن کد پستی محل فعالیت خودتان بعنوان شعبه پرداخت ، مشخصات پایانه های فروشگاهی و ابزارهای پرداخت نسبت به دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نمایید!

دانلود عکس های ایموجی و شکلک عینک آفتابی PNG با کیفیت بالاوای خدای من، کلید عمومی امضا حافظه دیگر چیست!؟ این را از کجا باید بگیرم! 

 

نحوه دریافت کلید عمومی امضا حافظه 

 هر چند شما می توانید از طریق دستورالعمل‌های فنی و تخصصی لازم که در سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز میانی عام) و طبق دستورالعملی که در سایت مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام وجود دارد جهت صدور امضای دیجیتال یا CSR ویژه سامانه مودیان عمل کنید. ولی از آنجاییکه برای انجام این  امر لازم است کمی مباحث تخصصی و فنی حوزه فناوری اطلاعات و کدینگ‌های مربوطه را مسلط باشید. ما در ابرستان با ارائه خدمت دریافت شناسه یکتا مالیاتی شما را در همه این موارد کمک می کنیم و می تونید در کمتر از 48 ساعت شناسه یکتای مالیاتی خودتان را دریافت کنید.

آیا راه آسان تری برای دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی وجود دارد؟

 برای دریافت شناسه یکتا راهی جز طی کردن این مراحل سخت و پیچیده وجود ندارد! لیکن ما در مجموعه ابرستان با تعریف یک خدمت سریع و  کم هزینه شما را در انجام این امر یاری خواهیم رساند.

همانطور که در این مقاله و احتمالا در اینترنت مشاهده کرده اید مراحل دریافت شناسه یکتا مالیاتی تا اندازه ای نیاز به دانش و مهارت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته و از طرفی دیگر نیاز است شما با قوانین و دستورالعمل های مالیاتی این حوزه هم آشنا شوید و هم مخاطرات مالی و مالیاتی آن را بشناسید. 

مجموعه ابرستان سعی نموده است با دریافت آخرین اخبار و اطلاعات و دستورالعمل ها از مراکز ذیصلاح از یک سو و آماده کردن تمامی تمهیدات و ملاحظات لازم برای ارسال سریع، کم هزینه و بی واسطه مودیان شرایطی را برای آنها مهیا نماید تا ایشان را در انجام این تکلیف قانونی یاری رساند.

همکاران ما در ابرستان آمادگی دارند تا در کمترین زمان ممکن برای شما نسبت به دریافت  شناسه یکتای مالیاتی، کلید عمومی امضا حافظه اقدام نموده و تنظیمات مرتبط با اتصال به سامانه مودیان مالیاتی را انجام داده تا بتوانید صورتحساب های الکترونیکی خود را به سامانه مودیان ارسال نموده و از جرایم آن در امان بمانید.

خدمت ارائه شناسه یکتای حافظه مالیاتی چیست؟

جهت سهولت و تسریع در دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی این خدمت در مجموعه ابرستان تعریف شده است.

به کمک این خدمت کسب و کارها می توانند بدون اینکه خود را درگیر فرایند پیچیده دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی کنند، با ارسال مدارک مورد نیاز و هماهنگی با کارکنان ابرستان در کمتر از 2 روز کاری شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را دریافت کنند.

نام خدمت :

دریافت شناسه یکتای حافطه مالیاتی

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

1- تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت

2- تصویر روزنامه رسمی آخرین صاحبان امضا مجاز شرکت

3- نامه درخواست صدور گواهی امضا دیجیتال مطابق با یکی از نمونه های ذیل:

4- ارسال تصویر کارت ملی  نماینده شخص حقوقی

5- ارسال تصویر فیش واریزی هزینه انجام خدمت به شماره حساب 00100159403009 و یا شماره کارت مجازی 6221061080007281 نزد بانک پارسیان بنام شرکت عصر فناوری دانش 

نکته مهم : بر روی فیش نام شرکت و نماینده نوشته شود.

هزینه و زمان ارائه خدمت :

1- زمان ارائه خدمات حداکثر دو روز کاری بعد از ارسال مدارک مورد نیاز می باشد. زمان ارائه خدمت وابسته به همکاری نماینده مشتری در انجام به موقع دستورالعمل های اعلامی کارشناسان ابرستان دارد. 

2- هزینه انجام خدمات غیرحضوری یک میلیون و صد هزارتومان با احتساب ارزش افزوده می باشد.

خدمت دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

نحوه ارائه خدمت :

1- ارائه این خدمت بصورت به صورت غیر حضوری ارائه خواهد شد.

توضیح :  بدین منظور کافی است دسترسی کارشناس شرکت بر روی سیستم نماینده از طریق یکی از ابزارهای متداول مانند AnyDesk مهیا گردد. بدین منظور کارشناس شرکت راهنمایی های لازم را در زمان ارائه سرویس به نماینده مشتری ارائه خواهد کرد.

2- پس از ارسال مدارک کارشناسان ابرستان حداکثر در اولین روز کاری پس از ارسال مدارک با نماینده شرکت تماس حاصل خواهند کرد.

3- کارشناسان شرکت نسبت به آماده سازی فایلها، بارگذاری و ثبت درخواست ها و دریافت کلید عمومی امضا دیجیتال و شناسه یکتا اقدام خواهند کرد.

4- جهت تایید و احراز هویت حضوری نماینده مشتری لازم است در یکی از مراحل انجام کار نماینده مشتری بصورت حضوری به نزدیکترین دفتر اسناد رسمی مراجعه نماید و مطابق با راهنمایی های کارشناس نسبت به تایید گواهی امضا خود اقدام نماید.

نکته خیلی مهم : در صورت تاخیر مراجعه نماینده مشتری به دفترخانه اسناد رسمی مدت زمان ارائه سرویس متناسب با تاخیر وی اضافه خواهد شد.

5- پس از تایید گواهی، کارشناس ابرستان نسبت به تکمیل و دریافت کد شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام خواهد کرد.

ایموجی اشاره به پایین / معنی و عکس - مجله نورگرام

 

 

برای دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی کافی است از طریق فرم ذیل درخواست خود را برای ما ارسال کنید.

درخواست خدمت دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی

مشخصات متقاضی خدمت

نام متقاضی(ضروری)

ارسال مدارک مورد نیاز

انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, png, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, png, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, png, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, png, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.
لطفا بر روی فیش نام کسب و کار و نام نماینده نوشته شود سپس ارسال فرمایید.
انواع فایل های مجاز : jpg, png, pdf, حداکثر اندازه فایل: 2 MB.

پذیرش شرایط و ارسال درخواست