پیش نیازها برای پرداخت آنلاین فاکتور فروش

ثبت‌نام در سایت آی دی پی

وجود فاکتور فروش پرداخت نشده

راهنمای جامع پرداخت آنلاین فاکتور فروش در نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

ابتدا از طریق لینک وارد سایت آیدی پی می شویم. در سایت آی دی پی در بالا و سمت راست روی گزینه ثبت‌نام کلیک می‌کنیم و یا از گزینه قرمز رنگ ثبت‌نام و ساخت درگاه که در تصویر زیر مشخص شده است جهت ثبت‌نام استفاده می‌کنیم.

پرداخت آنلاین فاکتور فروش نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

پس از انجام ثبت‌نام مطابق تصویر زیر از گزینه ویرایش اطلاعات پروفایل که در سمت راست و زیر نام کاربری قابل مشاهده است جهت ویرایش اطلاعات که به احراز هویت منجر می شود استفاده می نماییم.

پرداخت آنلاین فاکتور فروش نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

قدم بعدی در سایت آی دی پی ایجاد حساب بانکی جدید است.از منوی سمت راست گزینه حساب‌های بانکی را انتخاب می نماییم و در صفحه پیش رو بر روی گزینه سبز رنگ ایجاد حساب بانکی جدید کلیک می‌کنیم.

پرداخت آنلاین فاکتور فروش نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

در ایجاد حساب بانکی عنوانی را برای حساب بانکی مان انتخاب می‌نماییم و از لیست کشویی مطابق تصویر زیر یکی از بانک‌های ایران را انتخاب می نماییم. چنانچه حساب بانکی متعلق به کاربر اصلی نباشد می توانیم تیک گزینه این حساب بانکی متعلق به کاربر می باشد را فعال نماییم. در انتها با کلیک بر روی گزینه ذخیره حساب بانکی جدیدی برایمان ایجاد خواهد شد.

پرداخت آنلاین فاکتور فروش نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

مطابق تصویر زیر از گزینه‌های سمت راست سایت آی دی پی بر روی گزینه درگاه‌های من کلیک می‌کنیم و گزینه سبزرنگ ایجاد درگاه جدید را انتخاب می نماییم. برای ایجاد درگاه حساب بانکی را که تعریف کرده بودیم را انتخاب می‌کنیم.

پرداخت آنلاین فاکتور فروش

برای درگاه یک عنوان در نظر می‌گیریم و آدرس درگاه همان را که مرتبط با سایت آیدی پی خواهد بود ایجاد می کنیم. از دیگر مواردی که باید در ایجاد درگاه انتخاب نماییم حساب بانکی است که قرار است به این درگاه متصل می شود حساب بانکی را انتخاب می‌کنیم و درگاه را به‌عنوان درگاه پیش‌فرض با کلیک بر روی باکس مربوطه انتخاب می‌نماییم. مطابق تصویر زیر در انتها بر روی گزینه ذخیره کلیک می کنیم و درگاه ما ایجاد خواهد شد.

نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

پرداخت آنلاین فاکتور فروش

نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

مطابق تصویر زیر از قسمت بالا سمت چپ سایت بر روی گزینه پشتیبانی کلیک می‌کنیم.

در صفحه پیش رو بر روی گزینه سبز رنگ ارسال درخواست پشتیبانی کلیک می‌نماییم. در صفحه مرتبط با ایجاد تیکت، عنوان تیکت را جهت رسیدگی با اولویت بالا ابرستان ذکر بفرمایید نوع درخواست را راهنمایی و پشتیبانی وب سرویس انتخاب می‌کنیم و در مورد توضیحات در باکس مربوطه عنوان درخواست وب سرویس پول را دارم را تایپ می‌نماییم. با کلیک بر روی گزینه ذخیره تیکت پشتیبانی ایجاد خواهد شد و تیم پشتیبانی سایت آی دی پی به ما پاسخ خواهد داد.

پس از پاسخ تیم پشت و پشتیبانی سایت آیدی پی در قسمت وب سرویس‌های من وب سرویسی که برای ما ایجاد شده است قابل مشاهده است.

مطابق تصویر بر روی گزینه مشاهده کلیک می‌کنیم و API Key یا کلید ای پی آی که در تصویر مشخص شده هست را کپی می‌کنیم.

حالا برای پرداخت آنلاین فاکتور فروش، کلید کپی شده را در نرم‌ افزار حسابداری ابری ابرستان قسمت تنظیمات، تنظیمات فاکتور مطابق تصویر زیر جای‌گذاری می کنیم. به خاطر داشته باشیم که باید تیک باکس دریافت آنلاین مبلغ فاکتور از مشتری را فعال نماییم در انتها بر روی گزینه بروزرسانی کلیک می‌نماییم.

در قسمت مدیریت فاکتورهای فروش، فاکتور فروشی که قرار هست پرداخت مبلغ آن توسط مشتری به صورت آنلاین صورت پذیرد را انتخاب می‌کنیم بر روی فاکتور کلیک می‌کنیم. تا فاکتور باز شود در قسمت بالا و سمت چپ فاکتور بر روی گزینه ارسال لینک دریافت مبلغ کلیک می‌نماییم.

مطابق تصویر زیر در صفحه ایجاد لینک پرداخت جدید شماره تلفن همراه مشتری را وارد می نماییم .مبلغ درخواستی را که حداکثر می تواند مبلغ باقی‌مانده از فاکتور فروش باشد را وارد می‌نماییم. مطابق تصویر بانک مربوطه در نرم‌افزار حسابداری را انتخاب می نماییم و باکس کنار آن را فعال می نماییم. در انتها بر روی گزینه ثبت کلیک می کنیم یک پیامک برای مشتری ارسال خواهد شد و مشتری قادر به پرداخت آنلاین میزان بدهی خود مرتبط با فاکتور فروش خواهد بود.

مزیت (های ) امکان

  • ثبت سند اتوماتیک همزمان با ثبت دریافت
  • افزایش سرعت عملیات پرداخت برای مشتری
  • ارسال لینک دریافت وجه فاکتور به شماره همراه مشتری
  • درج همزمان گردش حساب مشتری در گردش طرف حساب بصورت اتوماتیک