پیش نیازها

جهت تعریف و تعیین نقش کاربر در این امکان ابتدا باید شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل تمامی کاربرانی که لازم است به آن‌ها دسترسی و سطح دسترسی به قسمت‌های مختلف نرم‌افزار داده شود را داشته باشیم .این کاربران می‌توانند از قبل در نرم‌افزار ابرستان به‌عنوان یک کاربر مستقل ثبت نام نموده باشند و یا در هنگام تعیین سطح دسترسی، ما آن‌ها را به نرم‌افزار معرفی نماییم که پس از آن پیامکی حاوی یک لینک ثبت‌نام برای آن‌ها ارسال خواهد شد که می‌توانند ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند و وارد کاربری با مشخصات خود شوند اما دسترسی به کسب‌وکاری که به آن‌ها مجوز ورود داده شده است را داشته باشد.

راهنمای جامع (نحوه دسترسی ، استفاده و نتایج حاصل)

از منوی اصلی نرم‌افزار قسمت تنظیمات بر روی گزینه کاربران و نقش‌ها کلیک می‌نماییم

در صفحه پیش رو می‌توانیم نام کاربر اصلی که به‌عنوان مدیر سیستم یا صاحب اصلی کسب‌وکار شناخته می‌شود و اولین کسی است که در این کسب و کار ثبت‌نام نموده و این کسب‌وکار را ایجاد نموده است را مشاهده نماییم.

 

این کاربر قابل ویرایش و یا حذف نخواهد بود. مطابق تصویر زیر با کلیک بر روی گزینه مشاهده نقش‌ها می توانیم تمامی نقش‌های پیش‌فرضی که در نرم‌افزار حسابداری ابرستان تعریف شده‌اند را مشاهده نماییم.

 

 

همچنین علاوه بر پنج نقش اصلی که این نقش‌ها قابل ویرایش و یا حذف نخواهند بود. می توان با کلیک بر روی گزینه نقش جدید یک نقش جدید با مشخصات و ویژگی‌های مدنظر خودمان ایجاد نماییم. در صفحه ایجاد نقش جدید یک نام برای نقش درج می‌نماییم و توضیحات مرتبط با آن رو در یک درحدود یک خط وارد می‌نماییم.

 

برای تمامی بخش‌های نرم‌افزار امکان ایجاد دسترسی به کاربر با توجه به این نقش وجود خواهد داشت سطح دسترسی به هرکدام از بخش‌ها می‌تواند دسترسی کامل و یا یکی از موارد مشاهده، ایجاد، ویرایش و یا حذف موارد مرتبط با هرکدام از بخش‌ها باشد.

 

مطابق تصویر زیر می توانیم یک کاربر جدید ایجاد نماییم.

 

برروی گزینه کاربر جدید کلیک می کنیم سپس در صفحه‌ای که برای ما باز می شود تلفن همراه یا آدرس ایمیل کاربر را وارد می‌کنیم. نام و نام خانوادگی این کاربر چنانچه از قبل در نرم‌افزار حسابداری ابرستان ثبت‌نام کرده باشد به صورت اتوماتیک نمایش داده می‌شود و چنانچه ثبت‌نامی صورت نپذیرفته باشد می توانیم در این‌جا وارد نماییم و یک نقش را از منوی کشویی نقش‌ها برای این کاربر در نظر بگیریم و بر روی گزینه ثبت کلیک کنیم.

 

با مشاهده پیغام “کاربر شما به‌درستی ایجاد گردید” یک کاربر به لیست کاربران در قسمت مدیریت نقش‌ها اضافه خواهد شد.

 

کاربر و یا هر یک از کاربران جدیدی که در این لیست اضافه کرده‌ایم را می‌توانیم حذف، ویرایش و یا غیرفعال کنیم. به این منظور مطابق تصویر زیر ابتدا باکس کنار نام کاربر را فعال می‌کنیم و از گزینه‌های قسمت سمت چپ گزینه مورد نظرمان را انتخاب می نماییم.

 

مزیت (های) امکان

  • امکان ایجاد دسترسی برای هرکدام از کاربران
  • امکان استفاده هم‌زمان چندین کاربر از یک اطلاعات مشترک در کسب‌وکار
  • امکان تعیین مجوز و دسترسی با جزئیات به هرکدام از کاربران
  • بهبود عملکرد از طریق تعیین دسترسی منحصربه‌فرد و متناسب با دانش و توانمندی برای هرکدام از کاربران