یکپارچــــــه و جـــامع

برنامه حسابداری یکپارچه ابرستان ،
راهکار جامع و یکپارچه
مدیریتِ هوشمندِ کسب و کارها
و
مشاغل کوچک و متوسط

حسابداری یکپارچه چیست؟

کسب و کارها برای ثبت، نگهداری، طبقه بندی و پردازش اطلاعاتِ فعالیت هایشان نیازمند استفاده از نرم افزارهای مختلفی هستند. در ادامه کاربرد هر یک از آنها را شرح می دهیم.

  • برنامه های حسابداری:  آنها معمولاً اسناد مالی خود را از طریق برنامه های حسابداری ثبت و ضبط می کنند.
  • نرم افزارهای بازرگانی: با استفاده از نرم افزارهای بازرگانی یا سیستم های خرید و فروش، اطلاعات مشتریان/تامین کنندگان، سوابق فروش/خرید و میزان فروش/خرید کالاها و خدمات را مدیریت می کنند.
  • سیستم های خزانه داری: همچنین از طریق نرم افزارهای خزانه داری، نسبت به ثبت دریافت ها و پرداخت ها و صدور چک های خود اقدام می کنند.
  • نرم افزارهای انبار داری: مدیریت کالاهای از قبیل ورود کالا به انبار، خروج آن از انبار، انبار گردانی و …. را به کمک سیستم های انباردای انجام می دهند.

برنامه های حسابداری یکپارچه، مدیریت کلیه نیازهای کسب و کارها را در واحدهای مختلف آنها اعم از خرید، فروش، انبار، صندوق و حسابداری را در قالب یک نرم افزار جامع در اختیار قرار می دهند. 

حسابداری یکپارچه ابرستان

مزایای ناشی از یکپارچه شدن اطلاعات پایه

  • کلیه نرم افزارهای کسب و کاری در بدو شروع و راه اندازی، نیازمندِ تعریف اطلاعات پایه ای همچون تعریف کالا ها، مشتریان و  طرف حساب ها و … هستند. لذا در صورتیکه کسب و کاری از نرم افزارهای جزیره ای و جداگانه برای مدیریت بخش های مختلف کسب و کارش استفاده کند ناگزیر می بایست نسبت به تعریف جداگانه این اطلاعات پایه در هر یک از سیستم ها اقدام کند. لیکن در برنامه های حسابداری یکپارچه این امر تنها یکبار صورت می پذیرد و مزایای ذیل را به همراه دارد:
  • تسریع در راه اندازی کلیه سامانه های کسب و کاری 
  • جلوگیری از ورود اطلاعات تکراری و کاهش خطای تولید کدهای متفاوت برای یک اطلاعات پایه
  • سهولت در نگهداری و بروز رسانی و  استفاده از سیستم
  • اعمال اتوماتیک اصلاحاتِ اطلاعات پایه در تمامی زیر سیستم ها

حسابداری ابرستان

اکثر ارائه دهندگان نرم افزارهای حسابداری با مجزا کردن ماژول های مختلف کسب و کار و دریافت هزینه های جداگانه برای هر سیستم نرم افزاری تنها دسترسی به بخشی از امکانات را متناسب با خرید به مشتریان می دهند. اما مشترکین نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان با یک راهکار حسابداری یکپارچه همواره به همه بخش ها و امکانات و ماژول ها و سیستم های مختلف ، متعدد و متنوع آن دسترسی دارند!

نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان با فراهم نمودن تمامی امکانات مختلف و مورد نیاز کسب و کارها شرایط سهل و آسانی را برای صاحبان کسب و کار و حسابداران آنها فراهم نموده است.

اگر شما صاحب کسب وکار از نوع بازرگانی باشید یا تولیدی یا حتی خدماتی به رایگان به تمامی بخش های ذیل دسترسی خواهید داشت.

زیر سیستم های  حسابداری یکپارچه ابرستان

مزایای نرم افزار حسابداری یکپارچه

کاربری آسان

کاربران نرم افزارهای حسابداری یکپارچه از دردسر ورود اطلاعات جداگانه در سیستم های مختلف به دور هستند. آنها با ورود یکبار اطلاعات می توانند از آنها در تمامی بخش ها و زیرسیستم ها به راحتی استفاده کنند. اتصال این سیستم ها به یکدیگر مزایای بیشماری را برای کاربری ساده و آسان نرم افزار های حسابداری بوجود می آورد. ثبت اتوماتیک اسناد حسابداری همزمان با عملیات روزمره در زیر سیستم های خرید و فروش، دریافت و پرداخت، انبارداری و …..یکی از مهمترین مزایای برنامه های حسابداری یکپارچه است.

کاهش خطای عملیاتی و انسانی

یکی از مشکلات سیستم های جزیره ای، خطاهای ناشی از عملیات کاربری است. مثلا اگر کاربر سیستم خزانه داری اطلاعات یک پرداخت کننده( مشتری ) را تغییر دهد؛ لازم است کاربران دیگر سیستم ها مانند خرید و فروش نیز این تغییرات را در زیرسیستم های خود نیز منعکس نمایند. از آنجاییکه این عملیات وابسته به انسان است معمولا در طول زمان مغایرت داده ها بین سیستم ها زیاد می شود و کارآمدی گزارشات آنها به شدت کاهش می یابد.برنامه های یکپارچه با استفاده از یک پایگاه داده اطلاعات پایه مانع بروز این خطاها می شوند.

عملیات خودکار و اتوماتیک

اتصال زیرسیستم های مختلف در نرم افزارهای حسابداری یکپارچه، امکان عملیات همزمان را بوجود می آورد و استفاده از سیستم را برای کاربران ساده و آسان می کند.بدین نحو که سیستم بطور اتوماتیک نسبت به ثبت و تغییرات لازم در دیگر زیرسیستم ها همزمان با یک عملیات در یکی از سیستم ها  اقدام می کند. بعنوان مثال وقتی فروشنده کالا در حال ثبت یک فاکتور فروش است، سیستم بطور اتوماتیک و همزمان تعداد کالای فروش رفته را از انبار مرتبط کم کرده و حواله آن را برای انبار دار صادر می کند. همچنین با ثبت سند فروش در حسابداری، طرف حساب آن را بدهکار و میزان موجودی کالا را بستانکار نموده و بهای تمام شده کالای فروش رفته را نیز محاسبه و ثبت می کند. بدین نحو کاربران در سیستم یکپارچه حسابداری ابرستان بدون نگرانی از تاثیر عملیات در دیگر زیر سیستم ها فقط کار خودشان را انجام می دهند. ابرستان تمامی پیچیدگی ها و عملیات لازم را خودش مدیریت می نماید.