قوانین و مقررات نرم افزار ابرستان

مقررات کلی

نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان تمامی قوانین و مقررات مرتبط مالی، مالیاتی، تجارت ­الکترونیکی و دیگر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده و رعایت خواهد کرد.

همچنین کاربر نیز ملزم به رعایت تمامی موارد مذکور خواهد بود.

ماده 1- تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

  1. ابرستان: نام یک نرم افزاری حسابداری جامع و آنلاین مبتنی بر تکنولوژی ابری است که بصورت ارائه خدمت بجای نرم افزار (Software as a Service) ارائه می شود.
  2. شرکت: منظور شرکت مهندسی مشاور عصر فناوری دانش ( سهامی خاص) است که کلیه حقوق مادی و معنوی این ابرستان متعلق به وی میباشد.
  3. کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است که از طریق اینترنت به نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان متصل و از خدمات نرم افزاری آن بهرمند می‌شود.
  4. اطلاعات شخصی: اطلاعات شخصی دریافتی از کاربر یعنی نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و یا اطلاعات اختیاری مانند میزان تحصیلات، جنسیت، وضعیت تاهل و شهر و تعداد فرزند می­باشد.
  5. اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که ابرستان حق افشای آن را به شخص ثالث نداشته و صرفا متعلق به کاربر و ابرستان است. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات مربوط به کسب و کارهای تعریف شده کاربر و همه تراکنش های ثبت شده در آن می باشد.

ماده ۲- حساب کاربری

  1. کاربران با ثبت نام در نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان و همچنین با هر بار استفاده از خدمات ابرستان می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری را به صورت کامل مطالعه کرده اند و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند. بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
  2. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند از خدمات نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان بهره ببرند. برای استفاده از خدمات کاربر مذکور باید شماره موبایل یا ایمیل خود را در ابرستان وارد کرده و از طریق کد تاییدی که به شماره موبایل یا ایمیل کاربر ارسال میشود اقدام به ثبت نام کنند.
  3. کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در ابرستان وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده کاربران می‌باشند.
  4. کاربران متعهد می‌گردند که صرفا با شماره موبایل متعلق به خود نسبت به ثبت نام در ابرستان ابرستان اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب شماره موبایل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
  5. کاربران متعهد میگردند که صرفا با نام کاربری و رمزعبور خود از خدمات ابرستان بهره مند شوند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو اشتراک کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
  6. مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در ابرستان یا سایر خدمات مربوط به ابرستان انجام می‌شود به عهدۀ کاربران است.
  7. ابرستان برای امنیت بیشتر، برای استفاده از نرم افزار، رمز عبور قرار داده است و مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت رمز عبور، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
  8. کلیه اطلاعات کاربران در سیستم های ابری(Cloud) براساس شماره موبایل مشتری یا ایمیل وی نگه داری میشوند.

ماده ۳ – استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین ابرستان

  1. مسئولیت تأمین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات ابرستان به عهدۀ کاربران است.
  2.  کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند.
  3. خدمات ابرستان ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت عصر فناوری دانش روی آنها کنترلی ندارد.در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و ابرستان مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.
  4. از اطلاعات محرمانه تنها به منظور ارایه سرویس های حسابداری استفاده میشود. ابرستان اطلاعات شخصی را به هیچ عنوان با هیچ طرف سومی به اشتراک نمیگذارد و این اطلاعات می تواند بصورت تجمیعی و ناشناس جهت ایجاد گزارش های تحلیلی مورد استفاده قرار گیرد.

ماده 4- مسئولیت ابرستان

  1. شرکت با تمام امکانات خود تمام تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلالات ایجاد شده در زمان استفاده از خدمات ابرستان می‌کند.
  2. شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی نخواهد داد.
  3. تمامی اطلاعات شخصی کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.
  4. چنانچه هر یک از کاربران ابرستان در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند درخواست پشتیبانی خود را از طریق نرم افزار پشتیبانی داخل ابرستان یا تلفن پشتیبانی ابرستان یا ایمیل پشتیبانی مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل مشکل عمل خواهد آورد.
  5. ابرستان حق دارد از اطلاعات شخصی کاربر برای نمایش تبلیغات، ارائه پیشنهادهای اقتصادی یا انواع گزارشهای تحلیلی و … تنها به خود کاربر استفاده کند.
  6. ابرستان حق دارد که از داده پردازش شده و بی نام کاربران به نحوی که به هیچ عنوان هویت یا اطلاعات شخصی کاربران قابل تشخیص دادن نباشد استفاده کند و گزارشهای تجمیعی مبتنی بر این اطلاعات پردازش شده را به شخص ثالث ارائه کند.
  7. ابرستان از فناوری هایی استفاده میکند که بسیاری از بانکها و موسسات مالی برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران استفاده مینمایند مانند استفاده از SSLهای رمزگذاری شده برای انتقال اطلاعات و استفاده از AES های رمزگذاری شده برای اطلاعات حساس و خود را نسبت به نشت و درز اطلاعات از منابع و سرور­های خود مسئول می­داند لذا در صورتی که اطلاعات کاربران از هر محل دیگری و یا به جهت حملات سایبری به زیرساخت­های کلی کشور نشت داشته باشد مسئولیت هرگونه جبران خسارتی را از خود سلب می­نماید.

ماده 5 – مسئولیت کاربران

  1. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.
  2. هر گونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

ماده 6 – موارد فنی

  1. کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزار ابرستان انجام دهد مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
  2. کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر، نسخۀ دیگری از خدمات ابرستان را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار ابرستان یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
  3. کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.
  4. کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از ابرستان  انجام دهند.

ماده 7 – قطع خدمات

  1. شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر می‌تواند برای شرکت یا سایر کاربران خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات ابرستان را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.